INGIN MELIHAT PERUBAHAN...JADILAH PERUBAHAN YANG KITA INGINKAN.



*Kejayaan hari ini dan esok bermula dari langkah pertama, mulakan sesusatu yang kita suka bukan terpaksa*




Tuesday, April 8, 2014

Nafsu Raja

Assalamualaikum wbr..


Aku pening ngan sesetgh manusia yg x reti nak bersyukur.. semua benda nak mudah & senang dgn cepat, sedikit x der daya nak berusaha dan menghormati org lain.

Al-kisah pakcik bongsu aku kat kg ( we call him su nu).. adik paling kecik belah ma..kerja kat Telekom ada isteri & anak 5, dr muda spai loni ada jer masalah dia anak branok.. yg jd mangsa adik bradik dia yg lain-tempat su nu minta tolong.. puas nasihat x mkn nasihat.. cepat naik angin , orgnyer baran lg parah bernasu RAJA di hati...semua benda nak kena p mengadap dia dlu.. dah sekrg masing2 dah jd org tu dah ada cucu pon malas nak layan sgt biarla su nu nak meroyan sore2..
dan aku dr dlu memang x layan ngan permintaan dia tp x semua la..aku ni bukan nyer kejam sgt ngan pakcik sdri masih ada perasaan nak tolong selagi yg terdaya dek akal&badan ni hah..
cth tahun lepas aku tolong anak dia yg no.2 tu balajar.. stay ngan kami sekejap bila dah dpt asrama kami p hantar dia (merangkap cousin aku jugak kan-faisal namnya) bila hujung minggu ada free kami p melaaat sambil bw buah tangan n bila dia nak balik umah kami km p jemput faisal dr asrama n kekadang bw balik kg abg jugak bila turn balik kg hjg mggu kami pelawa faisal join kami skali.. ok lah tuk kan, bab2 duit lak x der aku nak berkira ada sedekah kan jugak utuk faisal ni, n bila aku upah baju ngan mak dia (makcik la) aku bg lebih rege aku byr macam upah kat KL, cth jahit bj kurung kat KL 35 or 40 aku byr cam tu jugak kat makcik aku w/pon rege sekadar 15 - 20 ringgit saja. Fikirkan byk lg tangungan su nu,,cikit2 aku hulur camtu la..nak hui byk kan naik lemak laks su nu..

Terbaru kes nak dtg KL kenduri ayah san ni bln 8, sibuk suh sponsor 1 family dia, bengkok ayah san dok mikir, byk badget nak kena kluar ayah san nak kenduri ni..lg dia nak tambah... klu mampu dtg klu x mampu x payah.. ni nak angkut dtg KL habis sapai anak cucu.. mana la ayah san larat.. sedara ayah san bukan sikit ramai.. lg parok sanggup kluar group dlm WA dah add lg sekali su nu kluar lg.. memang sah merajuk tahap dewa la tus.. 

Mohon pd Allah moga adik bradik aku x gitu ...siapa suka merajuk siap koarang eikk...kakak yg tua ni pulas telinga nanti ni kang... 



No comments: