INGIN MELIHAT PERUBAHAN...JADILAH PERUBAHAN YANG KITA INGINKAN.



*Kejayaan hari ini dan esok bermula dari langkah pertama, mulakan sesusatu yang kita suka bukan terpaksa*




Thursday, December 12, 2013

Blurr...sekejap

Assalamualaikum wbt...

Now dah nak masuk middle dec 2013.. kejap lg dah NY..owh...masa berlalu xkan berundur lagi..Allahuakbar.. selagi bernafas di muka bumi ini akan ku cuba jd insan terbaik pada suami, anak2, ibubapa, mertua, abg & adik-adik....

This month totally 100% cuti for suami & anak2 cuti so aku laks dah kehabisan cuti harap cuti wkend n cuti sultan selangor ajela...eeeeee...umi jeles ni...

Bila dah cuti aku kena buat plan baik utk incik suami and anak2... yela tdo, mkn aje mana bole kan... so aku zikir kat my darling suh cuci pagar umah kasi bersih laaa...dah nak masuk 3 thn x pernah cucikn, so bila nak suruh kena ada alat kan..ermmm... rabak rm380 bli pressure water jet gun..x pe la yer janji ada hasil, x der benda alah ni.. jenuh nak gosok pakai tangan...erkkk


 So nila hasilnyer bila dah buat...sedap mata memandang... time free n cuti skolah bole la kan... sayang abg eeeee....muah2...pasni projek mengecat laks klu ada badget lebih yer...Insyaallah ada nanti... kata home sweet home kan..


 Last week monday , dua bradik berjemaah potong rambut yg dah mcm kak limah... so kasi pendek ckit coz skolah x lama lg kan, lgpon aku terjumpa salon rege rm10 for dry cut..normally rm25 mak aiii.... terasa gak la time2 hjg bln kan.. huhu..statement nak berjimat dah kluar.. maklumla maintanance anak dara kena mak dara yg kluarkn..adoiii... untung tahap gaban anak2 dara ambes ni...

Rain shower in d'house... my astana dah complete ada ni, dah lama berkenan tp x reti2 nak bli..amboii... yela projek serentak dgn pagar dpn umah kan, kasi kontraktor yg pasang coz depa buat kerja kemas, klu bli suh org kedai pasan x cantik n x nak dgr yg kita suggest pasang ikut kepala dia aje...aku ni pantang klu buat kerja hacking mesti nak kemas x mo la terjojol kluar dr dinding umah.. kemas n cuns br kena kan. Lupa laks nak story sal rege, ni bli ada promosi kat kedai..rm680 complet wt water heater yg ada pump...seblom ni water heater ada kat bilik air anak jer so this yr kena pk tambah lg satu coz syifa dah start skolah pagi gak so x nak depa gaduh dlm bilik air nanti...play save la nie..demi anak2 tercinta..

Minggu yg sama lepas pasang Projek rain shower, abg terasa nak bli tv extra nak pasan kat my masterbed, so that time aku x agree coz now dah ada 2 tv stil x tgk sgt and malas nak kasi bilik berabuk n berdebu lagi coz biasala kan projek dril dinding umah ni akan buat debu kuat giler... ergggg...10sen aku weii...
Tup tup... tv gemok aku rasak laks , tv tu jd peneman aku time dok melipat kain n baju bajan so bila dah rosak haa..mula la aku meroyan x reti nak lipak kain, boring kan x der entertainmant...so sugget kat abg nak bli tv badget...dia apa lg a ah ajela.. so time cuti sultan selangor kita org p rewang kat YES kat kota kemuning..perghhh...not bad org yg datang trus aku pon terjebak...


 survey punya survey dapt la seketul tv badget utk aku cap samsung 43" rege rm999.. x tau la murah ke x but a lot coment aku dpt dah cheap giler dah tus... so orait la

 ermmm....bubbai tv gemok , dah lama jasa u  kat ai kan... aku sayang kat tv ni.. almost 7 yrs kot tu pon abg bli 2nd wt kwn dia coz kwn dia terdesak nak pakai duit, n at first aku suh abg baiki jer dlu ermmm... malas tahap gaban dia nak memikul tv gemok ni..lgpon mesti spare part dah x der.. ptg tu jugak abg dispose kat kedai brg terpakai so dpt la 5 hengget...hekkk ...tu jer rege org nak..sian kan.

Tarraa... after siap pasang ...ermm..ada anak dara yg suka tukar2 baju bajan.. bila la nak start tolong umi ni...kakak oiii..and 
abg bgtau ni hadiah NY gak la yer.. dah x tau nak bli apa kat umi..so New year 2014 dapat TV Plasma 43" brand samsung ..huh..orait dah ni..umi terima yer bang sayang..:)


No comments: