INGIN MELIHAT PERUBAHAN...JADILAH PERUBAHAN YANG KITA INGINKAN.



*Kejayaan hari ini dan esok bermula dari langkah pertama, mulakan sesusatu yang kita suka bukan terpaksa*




Wednesday, April 2, 2014

Jika ini Takdirnya

Assalamualaikum...

Lama aku menyepi.. sepi sesepi nyer mcm MH370, mana menghilang hanya ALLAH  S.W.T saja yang tahu.. Allahuakhbar... semoga Allah mengkabulkan doa2 sekelian umat yg mendoakan akan keselamatan dan kesejahteraan pd penumpang2 MH370 walau apa pon yg terjadi..dan walau di mana mereka berada saat ini.. 

Aku ikhlas dlm menerima ketentuan ini walaupon mereka bukan ahli keluarga aku namun aku turut bersimpati dgn apa yg terjadi, selalu ku panjatkn doa pd Illahi agar mereka di tempatkan bersama2 org2 yg dikasihi oleh Allah selepas selesai solat ..

Itu kisah MH370, kisah aku sdri pon sebegitu jua.. kisah apa..kisah 'Kandungan'.. takdir dlm hidup aku and abg.. selepas 7 thn kelahiran syifaa.. aku menerima brita aku ditakdirkn mengandung lg namun apa yg terjadi.. kegembiraan dan brita yg kami tggu selama ini menjadi kenyataan hanya Allah yg tahu di kala itu..

Tapi..tapi.. berita ini telah menjadi sejarah dlm hidup kami sekeluarga, kandungan aku gagal utk kali pertama satu kejutan juga bg aku kerana pengalaman mengandung selama ini memang aku rs aku termasuk dlm golongan wanita yg tiada alahan waktu mengandung ..aku menangis seketika bila diberitahu oleh doktor that pregnancy aku was failed. Mengapa ia terjadi sedemikian.. hanya Allah yang maha mengetahui dan terbaik utk insan2Nya... aku kena Redha , abg juga kena Redha... aku perlu mencari kekuatan atas ujian ini.. pandang dan renung atas hikmat yg Allah bg pd aku.. ini semestinya yg terbaik utk kami..


Kehidupan mesti diteruskan ..
Baru2 ni aku dpt brita kwn senior aku Nik Norsyamsuria pregnant lgi dan kali ini twin katanya.. aku tumpang seronok macam biasa bila dpt news2 mcm ni, dan semlm kwn sekolah abg aku juga kenal , dia Cikgu Roslinda after 8 yrs menunggu utk mendptkn 2nd anak..lepas abg bg news yg kami nak dpt baby kat linda trus dia bersemangat nak baby jugak coz nasib aku and linda kurang lebih kan bertahun2 menungga brita nak trima anak yg seterusnya.. so 1st april confirm dlm sedar x sedar dah 3 bln rupanya dia ngandung..lg pelik 1st dia try urine test sdri result x kluar trus kwn dia cikgu nami advise dia suh p check up kat doktor coz period dia x dtg dah lama.. so begitu la keputusan yg doc bgtau cikgu linda dah pregnant ...ALHAMDULILLAH berakhir penantian dia kini... dah kami masih jd penunggu setia utk brita yg sebegini...

Inilah dia cerita hitam putih kehidupan kami sekeluarga.. suka & duka ujian dr Allah semuaNya.. kita manusia harus lebih berusaha untuk menjadi umatNya yg terbaik di sisiNya...


 Latest pic my anak buah yg paling kecil dlm family aku Nik Muhamad Muhaimin (6 bln) & Nik Azam Nur Fikri (4 bln )..so cute kan..











No comments: