INGIN MELIHAT PERUBAHAN...JADILAH PERUBAHAN YANG KITA INGINKAN.



*Kejayaan hari ini dan esok bermula dari langkah pertama, mulakan sesusatu yang kita suka bukan terpaksa*




Sunday, September 1, 2013

Decrease debt CC... Increase Saving

Assalamualaikum wbr...

Lega rasanya bila tgk statement CC dah makin susut... this year my azam n cita2 nak zero kan trus....if pakai lepas ni trus settlekan payment dont want keep debt lama2. Sakit hati wooo...tgk interest... kenyang bank dpt ngap duit aku.. uhukss.

Siapa suh berhutang kan... ermm x pakai CC pon x boleh jugak nanti time emergency CC very2 membantu especially nak isi minyak , shopping raya, nak bli tiket flight, nak p holiday, nak2 klu kat oversea lg ler nak pakai CC... bukan ai x ingat jasa CC but geramkan bunga nyer yg besar sgt, plzzzz la... ai ni bukan kaya giler nak sedekah bebyk kat bank ai pakai pon x banyak cukupla ngan income yg aku terima dr cik BOSS, haa... sedar x sedar sebulan aku reserved kan byr CC dlm 2-3K gak yer kekadang lebih dr 3K sebulan aku reservekn...bykkan???

Aku sdri ada 4 keping CC, 2 dr cik CT, 1 dr MBB n 1 dr MBF. This morning aku br settle last card (CT) utk Aug yer statement dlm rm1K last wk  (CT gak) dlm RM1397.12, mggu sblm tu MBB:RM513.95 and 1st card stmt dr MBF : RM532.31. Haa.. dah brapa total ...dah cecah RM3,443.38. Ni x masuk CC abang lg...klu aku rajin aku tolong bayarkan CC abang gak cam bln lepas dlm CC hlb abg RM300.74. Nak kira CC HLB abg ni almost every month aku bayar...entah kenapa la aku ni baik sgtkan nak tolong byrkan... CC abg yg lain dia settlekn sdri. Tp aku pantaukan jugak jgn x byr klu x memeng cekik darah la interest yg abg dpt.

Tu la dia penangan CC dlm hidup aku...nak x nak kena byrkan jugak klu dah pandai sgt nak gunakan...
Now hutang CC aku dgn MBF dah 0, MBB ada g dlm RM3500 n CT dlm 1K++ jer...

This month add ckit lg coz my r/tax cherry dah expired ...+- dlm 1K++ gak total insurance n r/tax...naik lg hutang...hoho...camner la nak habis... Best nyer klu dapt rezeki terpijak ni...seketul dapt aku nak settlekan all hutang CC aku ni n hutang CC abg sekali n klu ada lebih nak settlekn hutang kreta aku lg 2 bijik n klu ada lebih lg hutang rumah aku yg 2 bijik ni...huhhh ...agak2 sejuta cukup kot nak settle hutang aku ni... ngeeee..... melampau tahap dewa hutang aku n abg... adooiiiiii, klu nak kira bukan aku sorang jer kot yg begini org lain pon maybe cam aku gak... so panada belanja pandai la ENGKAU bayar yer...

So selamat membayar hutang semua2....

No comments: