INGIN MELIHAT PERUBAHAN...JADILAH PERUBAHAN YANG KITA INGINKAN.



*Kejayaan hari ini dan esok bermula dari langkah pertama, mulakan sesusatu yang kita suka bukan terpaksa*




Monday, September 23, 2013

ALLAH murahkan REZEKI aku

Assalamualaikum wbr...

Salam petang isnin.... take 5 jap after masuk opis ni, this week rutin aku kena kluar kul 12 amik kakak coz dia habis skolah kul 12 tghri, Tis wk ada exam agama for thn 6, last 2 wks exam UPSR so tis wk laks KSSR laks... time kakak nanti dah x der UPSR bagai.. 


Last week kami x ke mana2, ada family abg ipar dtg umah, so 2 hari jd penunggu setia kat umah... sementara melihat progress nak ubahsuai pagar depanmy Astana.... Alhamdulillah after 2y6m stay kat cni, br sekarang dpt buat ... buat ikut kemampuan lah kan, x der maknanyer nak cantik2 tp berhutang bagai.. Insyaallah dlm 2 mggu siap la kot so sbatu lepas br masuk hr ke-3, see how la...??

Petang ahad, ttba dtg tetamu dr kg lg 3 bijik kreta semuanyer ...dah dekat nak spai br depa call aduii..apa juadah nak hidang ni x sempat masak or bli ni... so buka peti ais makanan frozen yg ada ...ermm apa lgi projek express mengoreng laa jdnyer, sib baik SIL tolong sama, x sampai 15 mnt siap sekali ngan air ribena abg bancuhkn. Tarraa...siap menu ptg utk tetamu bidang terjun..ada muffin nutella yg semlm aku anak2 buatkn, nugget aiskrim, kropok, kek coklat, buah tembikai, buah dokong (balance dr kg) ...ermm agak penuh gak meja mkn kat umah ni...Alhamdulillah lega tgk tetamu happy n kenyang... sebenarnya depa ni sedara belah abg dr kg, every yr this family selalu dtg umah aku braya, but last syawal x berkesempatan aku menjemput dia org so semlm kebetulan depa balik dr banting ada kenduri so singgah trus la ke rumah aku ni.. mula2 malas nyer nak trima mereka, coz aku dah ada tamu kan, but kesian laks depa kan... so redha ajela...  


He3.. alang2 dah full house my Astana so aku n abg bukak projek biz kain aku ...hoho.. dpt gak rm430 sales sepatutnyer rege asal rm500 so sedara mara punya pasal aku bg diskaun kat depa skit anggap sedekah dr kami la jugak la...ngee... x der nak pk untung semata2 so depa happy tu yg penting and balance kain aku yg tggl isteri ibat nak projek kat opis dia..so aku let go ajela..nanti laku aku amik stok baru k.. Amin.
See... benar Allah kata, redha n ikhlas trima tetamu Allah bg rezeki yg x disangka2 olehnyer pd kita...Syukur Alhamdulillah, mudah2an makin murah rezeki kami. 

No comments: