INGIN MELIHAT PERUBAHAN...JADILAH PERUBAHAN YANG KITA INGINKAN.



*Kejayaan hari ini dan esok bermula dari langkah pertama, mulakan sesusatu yang kita suka bukan terpaksa*




Wednesday, September 4, 2013

Aku yang dulu bukan sekarang

Assalamualaikum wbr...

Pg khamis yg indah macam hari2 semlm...hujan rahmat pg ni.
Bw kreta slow2 p skol adik n trus aku masuk opis... ttba terdengar lagu "aku yang dulu bukan sekarang" cam best jer...

Semua org punya cita2 nak jd kaya... memang beruntung siapa yg lahir dlm family berada...macam anak2 aku skrg ni pon dah kira beruntung sgt. Nak apa semua dpt... p skolah berhantar n berjemput oleh kami, kenkawan Arina aku perasan ramai yg pandang semacam bila aku dtg jemput dia, pandangan semacam, mcm bestnya if dia org pon mcm Arina. Next year tambah lg dgn Syifaa' laks... Alahamdulillah ini yg terbaik kami laksanakn pd anak2 demi keselamatan n keselesaan mereka.

Baru2 ni aku bli kain sembahyang baru utk Arina..ada kawan memberitahu dia yg Arina ayik jer tukar2 kain sembahyang..semua cantik2 n baru laks tu n dia org dok menanya mana Arina bli? tp cam biasa la arina bukan nak jawab malah senyum2 jer coz dia pon x tahu mana aku bli... semua jwb umi sy yg blikan..., bg aku sengaja aku blikan kain sembahyang yg fancy nak tarik perhatian arina suh rajin solat x lebih dr itu...kan kekanak sukakan bermain warna so alhamdulillah arina n syifaa x susah utk ikut arahan aku suh solat bila tiba time solat.

Terbaru....baru2 ni, ada kawan dia dok tanya Arina yang parrent dia bangsa apa? Mula2 hairan gak naper kawan dia tanya camtu rupanya kawan2 perasan arina byk speak english... adoiiii.... ni gara2 byk tgk cartoon so lidah arina agak ringan nak speak english.. itu la dia life aku n anak2 memang berbeza... Syukur dgn apa yg ada setakat ini... namum aku x jemu utk mengejar yg lebih utk ms hadapan bole share wt others family yg lain... Amin.







No comments: