INGIN MELIHAT PERUBAHAN...JADILAH PERUBAHAN YANG KITA INGINKAN.



*Kejayaan hari ini dan esok bermula dari langkah pertama, mulakan sesusatu yang kita suka bukan terpaksa*




Thursday, January 31, 2013

Layang2 la la la


Jan'13 dah habis now Feb'13 sudaaa...
Penat rs nyer pk prangai insan kat muka bumi ni terutama ahli keluarga sdri...ermm org lain x kisahla kan apa2 yg penting sedara mara dlu... 
Alkisah ada 1 family ni ..sekali ingat geramm yg amat sikap mereka anak branak sama jer x brubah so btul la kan bapak borek anak rintik ..huhhh klu x usik hal family aku x kisah la kan BUT ALWAYS YERR... ingat tus ALWAYS...haaa mau mak x naik hangin nak minta tolong x reti nak terima kasih, dah tolong lgiiii nak kena tolong yg insan ni pulaks x reti la bebenor nak menolak setiap kali sebundle pertolongan yg di minta walau apa keadaan skali pon ...iyer memanjang, bila penant dtg menjengah haa..kluar suara singa kat anak bini tp klu pd org yg minta long tus lembut bagai suaranya...

Mcm mlm td, aku tggu2 abg balik jam dah pkul 8 mlm biasanyer kul 7.30 dah spai umah so sempat la kita org jemaah solat maghrib if dia ada hal abg akan call dlu, tup2 mlm td x der brita laks ...ermmm kemana eikk/ trus aku call check tanya Y? then katanyer umah .... nak amik duit d/payment. Woww... jadi jugak, lulus pulaks loannyer...ermm ini mesti ada yg x kena. So sabar2 tggu kat umah nanti kita korek2..

Aduhaii anak2 dah bising minta tolong ajarkn homework ...aku laks kelam kabut masak utk dinner, my kidos ni 1 hal if dia kata A A lah jwbnyer jenuh aku suh anak2 sabar sal homework tggu ayahnyer balik tup2..kul 8++ ayahnyer balik trus menjerit2 nak suh ayahnyer tolong apa lg suara singa kluar marahkn anak2 coz kidos bising2 ...aduhaiii terasa benar hati aku ni...dia balik lambat coz urusan yg x berbaloi nak tolong XY, padahal  mereka ada anak2 jantan yg bole minta tolong... ermm... memang masak sesangat ngan XY ni... balik umah senang2 jer nak marahkn anak2. Haii..bole terbakar dada aku rsnyer...so sabar2 lg...

So dinner siap time makan aku mencelah tanya sambil menyusun kata2 yg x buat abg melenting n terbantut mkn. sblm ckp aku mengucap dlu kali ni coz aku pon takut aku laks yg melenting coz isu ni dah lama mcm2 nasihat aku bgtau abg but dia masih ngan attitude lamanyer yg menyebelahi XY. 

At last x der penyelesaian but aku mcm x percaya kat abang mcm ada rahsia dia sorok. Abg x bukak mulut namun at last dia ckp abg jd penjamin utk XY...OMG terasa mcm petir kena kepala aku , memang abg x endah akan nasihat aku...namun aku masih x puas hati coz 1st submit loan x lepas aku dah agak faktor usia XY yg lg 9 bln nak pencen, NO bank yg akan bg loan then kali ni abg bg nama as penjamin but aku terasa abg x jujur dlm hal ni, terasa abg guna nama dia utk tolong XY bukan as penjamin but x der evidence. SABAR lgi... instint seorg isteri tetap ada if klu ada yg x btul... 

OMG ada lgii ..yg abg sorok... B4 sleep abg kalut buka on9 acc bank dia, aku amik peluang intai acc bank dia tup2 ada transaction wang kluar 2 hr berturut2 amount pon besar so once abg explain aku bole except but last figure amount buat aku geram abg transfer duit RM500 loan processing XY... aduii... katanyer XY pinjam dlu nanti ganti balik..ermm bole caya ker...Allahuakbar, dah la penat tempuh jem pg umah, bg nama as penjamin (katanyer lah) then bg duit pulaks tus so apa yg XY buat utk diri dia so sapa yg untung kat cni... memang Jahat la bg aku si XY ni... klu XY x bole byr loan x pasal abg yg kena so aku pon kena gak ler tempiasnyer ..so XY bersenang lenang ngan loan dia buat.. oppss abg buatkn utk dia..ermmm..


Nak hilang tension bw my kidos main layang2..syokkan live anak2... xder masalah apaon nak pkir all happy story jer mereka ...nak apa insyaallah dpt dr kami... All for One n One for all...
rezeki anak2 rezeki kami jugak... 
Focus apa yg kita nak utk hr esok dan usaha x putus bermula hr semalam...Insyaallah Allah akan tunaikn x kira cepat atau lambat yg penting x putus asa...





At last p shopping groceries puas hati... kan kan kan terapi terbaikkkk ambes..haha



No comments: