INGIN MELIHAT PERUBAHAN...JADILAH PERUBAHAN YANG KITA INGINKAN.



*Kejayaan hari ini dan esok bermula dari langkah pertama, mulakan sesusatu yang kita suka bukan terpaksa*




Sunday, August 24, 2014

Day-5..Puasa Sunat Syawal

Assalamualaikum wbr..


Alhamdulillah..hari2 terakhir Syawal thn ni..aku agak ketinggalan nak buat amalan puasa ganti and puasa sunat 6. Awal2 sbuk kan OH manjang then kat tengah2 dah start puasa dah cun kiraan B4 cik P dtg tup2 dtg awal thn ni.. aiyaa.. lari timing tpkn itu semua kuasa Allah x der sapa yg dpt menidaknyer..

MIL still ada kat rumah aku.. cam biasa la MIL aku ni kan..
balik opis ptg2 mesti ada skrip

MIL: Nik nak masak apa? mak x kluar lauk pon sbb x tau ko nak masak apa...?

Alahai MIL aku ni..seharian kat rumah x tau dia mkn apa, x luak x jejas lauk2 yg aku bli.. seblom p kerja hari2 pesan suh mkn n masak la apa yg mak nak mkn.. tp cam tu gak..

So camner?

MIL kat cni, ttba mak bgtau nak bli brg kemas.. aiyaa.. sian mak lama dah x bli baru rsnya so layan la, mak ni jenis pemalu sgt masuk kedai malu2 nak tunjuk mana yg berkenan,,isk2 amik masa jugak nak decide tambah2 lagi abg laks kat luar dok merokok, tup2 br tau dia bw duit x cukup yg berkenan tu agak mahal ckit laaaaa... bila dah tahu br la aku bg green light so mak pilih la mana yg berkenan x cukup duit jgn risau nanti kami settle utk mak... haha.. tergaman mak bila aku ckp cam tus...

Trus aku ngan abg tolong pilih yg mana ermmm.. rege tolak tepi dlu yer, kasi mak puas hati ngan patern yg dia nak.. ok dah agreed kami settlekn. That day emas RM145/gm but dpt RM142/gm rezeki gak tus..

Ngeee...pilih utk mak pilih utk aku la jugak..kahkahkah...aku x minta gelang cincin pon jadi la.. lama dah nak bli ..tunggu en somi good mood br ON. 


Alhamdulillah dapat yg nak.. Zass utk mak Zass utk aku trus aku Zass utk anak tino..shopping lepas raya..:P




No comments: