INGIN MELIHAT PERUBAHAN...JADILAH PERUBAHAN YANG KITA INGINKAN.



*Kejayaan hari ini dan esok bermula dari langkah pertama, mulakan sesusatu yang kita suka bukan terpaksa*




Monday, December 30, 2013

Orentasi PSZ @SRAI,19

Assalamualaikum...

Kenangan terindah buat sikecil kami..last saturday 28/12/2013, hr orentasi utk thn 1 so pepagi dah bangun excited nak pakai uniform skolah.. all baru from top to toe...wowww... aku dlu2 pon cegini gak x sabar nak pkai bj skolah n p skolah.... nasib aku x der pic thn 1 nak share, zaman dlukan masa ada sgt kamere bgai ni semua, al maklum lg ma & wan x suka bergambar... org lain elok jer amik pic anak2 wat kenangan but dlm family aku teramat lah tiada minat nak bergambar.. so redha ajela.. haa..time anak2 aku amik sebyk2 mungkin nanti savbe la mana yg cun x gitu...



Pagi spai skol agak lewat ckit, ni gara2 ayah tdo lewat mlm td.. plan asal aku nak p but abg beriya nak p so aku stay umah temankn arina.. dr rumah kalut pkir how's syifa look like dah siap pesan kat abg suh amik pic byk2.. but org laki kan mana ada kisah sgt x mcm mak2 yg lain..huhh.. bila tgk pic tudung anka berserabai, punya la aku buat cantik kat tudung syifa awat jd lgu tu pulak...aduii... mesti ada org pk camner la mak budak ni.. tudung anak senget benget.. bila tanya anak dia pon x prasan tudung jd gitu.. siap ckp lambat masuk skolah coz ayah dok main games dlm kreta bila spai...aduii... geramkan dgr, sampai2 laks x jumpa cr clas sibuk call aku anak clas apa2 dah terang ada chop kat surat branak syifa bule dia tanya aku lg...mimpi ke apa abg ni..lalu ku suruh dia tanyakan cikgu mana class syifaa...

Apa lg mengelabah la aku kat rumah.. trus terpkir nama syifa kena cantas ker..? Maklumla syifa ni agak famous ramai yg nak masuk but only sellected student yg lulus exam jer bole masuk yg x berjaya proses rayuan pon berlaku la, mana tau ada org potong nama syifa ker kan? Eeee... Istigfar bebyk aku time tu jgn la happen kat family aku... syifa dah usaha gigih dlm exam and aku laks x putus2 doa agar syifa dpt masuk skolah ni...and then alhamdulillah...BERJAYA as what i want... Thank You ALLAH.

Now..class bertukar dr Tawadduq ke class Sabar ..ok la kan still ada not as what i thinking...


That day cikgu bgkan tag nama, buku2 and file . All nak kena isi and return balik nanti..
So this year nama adik dpt tag merah you... dr jauh dah bole differenciate wt kakak. x la haru biru nanti tau sajalakan perangai arina camner..bab2 menyakat and kenakan adik dia, dia memag pakar x der belas ehsan setakat ni...main redah jer klu dia nak apa2...aku pon pening nak handle arina ni.. haishh

 Kerjasama kami suami isteri..he3..encik suami bahgian chop2 nama and balut buku pn isteri laks bahgian jahit&alter mana yg patut kat uniform skolah anak2.. anak2 tukang tgk spai lebam hahaha.... ;D


 Ini hasil tangan ai last sunday, MIL bg ubi sengkuang 2 biji dah nak masuk 1 minggu ...alahai...kesian tgk x tau nak masak or mkn camner...last2 ada idea buat popia as bfast... jadi ooooo.... ermm mampu habiskan sebiji sekuang jer itu pon byk giler, trus aku habiskan sepeket kulit popia..jenuh kami nak habiskan pg ptg, hajat nak sedekah kat jiran but malas lak nak kluar hujan manjang semlm, ermm..simpan masuk peti ais esok lusa bole goreng lagi but anak2 x suka coz byk sayur ...hampeh btul anak2 ni..sayur takut giler nak mkn camner la nak nak besar badan tu nak oiii... so lg sebijik masuk peti balik, alahai.. ada rezeki leh mkn lgiii..

No comments: