INGIN MELIHAT PERUBAHAN...JADILAH PERUBAHAN YANG KITA INGINKAN.



*Kejayaan hari ini dan esok bermula dari langkah pertama, mulakan sesusatu yang kita suka bukan terpaksa*




Tuesday, December 6, 2011

Kembara lg bersama my Si Kenit..Syifaa'

Rezeki bila Allah nak bg ku terima dn tgn terbuka...

Di kala ini, aku masih di workstation, jam dah ke anagka 2.44pm fuhh..mata pon dah start rs mengantuk dek kepenatan memerah otak for TMB tender 2011 bila dah kuyu2 mcm ni terasa nak Zzzz pon ado but x bule la ..masa itu emas kan..so perlu settlekn mana yg patut dlu..

Tiba2 minda aku terimbas kembali kenangan 4 thn lepas di saat kelahiran cahayamata ke-2 kami..

Pic. bawah ni masa kat spital HTAR, Klang..aku admit awal kat cni coz doc suspek aku plasenta previa tahap III..so aku kena berkampung hampir 20 hr di HTAR..azabnyer time ni..aku sebenarnya x rs sakit apa2 but doc yg lebih concern wt patient..time ni abg stil kat UPSI hv to ulang alik dr tanjung malim, umah & spital. Anak yg 1st kecik g br masuk setahun umur..MIL lak kat umah x biasa dok sorang...Ya Allah agak huru hara gak laa..dlm 20 hr menunggu..hu2. Haa..time nie adik pompuan aku nak kahwin..ma/wan x dpt dtg ke klang coz byk benda nak uruskan sal kenduri ..



Tarra...dah kluar siconet kami..pd 22/2/2007 jam 6.45ptg (berat dlm 2.75kg), klu di ingat kehadiran BB ni x kami rancang..tau2 period aku delay 10 hr..setahu aku, kami very carefull tang nak ada BB lg coz abg ngah study lg so cukup la sorng dlu..mana tahan aku nak bela anak sorng2..maklum la aku time ni aku pon kerja jugak, blajar pon x habis g kat UiTM..news aku pregnant lg buat kami haru biru kejap..pernah sedetik rs x nak...Masyaallah time ni aku btul2 bingung..at last aku pohon kekuatan & petunjuk dr yg Esa..Alhamdulillah Allah memberkati kehidupan aku..sepanjang aku mengandung sikit pon aku x der alahan..dan mengidam mcm2. Tahu akan kehidupan aku time tu agak susah..abg kat Tanjung Malim, anak 1st kecik lg, dgn kerenah tempat kerja lg..dgn buku2 yg nak ku hadap & asgment yg bertimbun2 nak kena buat..inlah hasil nyer ..BB x kecik x besar..compare ngan kakak nyer dlu gak besar jugak dlm 3.25kg


2 hr Umur syifaa'...

Sblm aku terlupa, nama utk BB kami yg kedua ni aku yg berikan.. 20 hr aku dok tido bangun kat spital so dr dok buang masa aku godek2 nama utk BB ni..ingat lg masa anak yg 1st abg yg berikan nama itu pon lepas BB kluar br terdetik nak letak nama apa..sblm tu blurr..byk sgt pilihan..lg pon kmi x tahu jantina anak ms pregnant. Also 2nd time pregnant kami x tahu jantina gak..hermm..dlm list aku aku standby 3 list nama utk BB boy then 1 jer for BB girl...lawak kan beriya2 ingatkn lelaki la kali ni..tup2 pompuan gak..Alhamdulillah la...Rezeki tu namanyer


Part yg sadis skali anak aku ni jena joundis dlu kakaknyer pon ada gak kali ni adik dia double joundis..fulamak aku di duga lagi, masi ni aku dah balik berpantang di kg aku (kelantan). Just imagine camner keaadan abg time tu..dia ngah nak exam pulak tus..dgr BB masuk NICU mengigil suaranyer..family aku lak ngah kalut ngan majlis perkahwinan adik pompuan aku, ma/wan pon pening mana risaukan aku ngan anak kat spital lg majlis kenduri ngah berlansung..tragis gak la...



Time ni..spital dah mcm umah kedua..kluar masuk spital cek darah BB...almost 2 weeks gak aku berkampung kat HUSM...at last BB selamat w/pon hampir2 kes tukar darah berlaku..Alhamdulillah semua selamat akhirnya hasil doa semua org..:))


Sweet moment dr big sister bila dapt jumpa little sister...Love you so much my dear princes..




p/s:Time ni ngah pregnant kat syifaa...

No comments: