INGIN MELIHAT PERUBAHAN...JADILAH PERUBAHAN YANG KITA INGINKAN.



*Kejayaan hari ini dan esok bermula dari langkah pertama, mulakan sesusatu yang kita suka bukan terpaksa*




Thursday, December 1, 2011

Nasi kerabu rege RM1.20...

Bila dah teringat & teringin semua jadikan dah x bule tahan2 lg...nasi kerabu ni salah 1 fav. makanan aku wei..tp tu la dok kat klang ni susah nak jumpa yg sedap especialy tang sambal kepala& kuah numis nyer..ermm..aku tau nak buat but almaklumla insan2 dlm umah aku x reti nak memakannyer..aku sore2 x syokk weii... haa..klu nak sedap kena keroh adik2 aku mai umah tolong ngap skali..aku x kisah yg kisah adik2 ni kijo x tentu waktu...so x nak pening kepala aku buat2 lupa plan nak buat nasi kerabu pastu tukar la menu kebiasaan ambes hu2..

Nak jadikn crita, semlm tiba2 aku teringin lagi kat opis dah bercrita ngan my sis nak make NK pastu dia suggest suh bli jer kat restoran Andaman tu..aku ppkir bule jugak nak mkn sore bli sebungkus setel..tup2 otw balik tekak ni x lalu pulak nak telan NK hok bli...ermm apalg spai umah trus masuk dapur bukak peti tgk apa bahan yg ada nak buat then gigihkn diri pggil cik rajin buatkn NK sedri semata2 nak hilangkn rs nak makan nie...tgk punya tgk bahan yg x der only sayur kubis buat ulam, alahai boleh on jer la nak buat NK bukan susah pon kelapa parut dah ada, serai lengkuas, ikan sardin, timun, sambal lada, ikan bawal (utk menu 3 rs). Modalkn ckit bli kobis dah settle, haa..trus aku zikir kat abg suh p cr kobis ckit nak buat ulam, then dia blikan btul2 ckit bila tanya brapa rege byk ni? hermm..dia jwab rm1.20 jer..oo.. senyum2 aku ingatkan modal rm 1.20 jer ptg nie utk mkn mlm, x guna habis pon cukup skali masak kobis tu..jimatkn kami..he3..

klantang klentum...siap sambal kelapa..ooo..anak2 turut membantu tumbuk bahan2 nak buat sambal kelapa coz time tu aku kejap2 lari ke depan nak layan crita kat TV3 'tentang Dhia' entah apa yg menarik crita ni pon aku x tahu..menyampah pon ada tgk crita ni but layan jugak coz x der crita nak tgk...entah apa2 jer aku ni..

So mlm tadi menu Nasi kerabu la we all 1 family..anak2 pon suka mkn nasi gaulkan ngan sambal kepala siap ckp bestla nasi ni..kembang semangkuk la pulak, laki aku lak aku siapkn masak ikan bawal 3 rs ... so adala pilihan cik abg nak mkn kan..so nice mkn mlm bila nak apa yg aku nak mkn...so wallaaa..

p/s: Plan baik punya nak p tgk crita "Ombak Rindu" tup2 pikir mlm jumaat mcm x elok la pulaks..lgpon esok kerja nanti susah lak nak bangun..so bg can dlu la ke org lain layan crita tu..free2 weekend ni nak p tgk AA acting...haha

No comments: