INGIN MELIHAT PERUBAHAN...JADILAH PERUBAHAN YANG KITA INGINKAN.



*Kejayaan hari ini dan esok bermula dari langkah pertama, mulakan sesusatu yang kita suka bukan terpaksa*




Sunday, July 28, 2013

Duhai Anakku...PNAAR

Assalamualaikum...

Salam pg isnin yg indah ini...namun hakikatnya hati aku x seindah sinaran mentari pagi...

Kisah kami dgn sang Putri Nur Arina Binti Abd Razak..d.o.b :25.05.2005


PNA permata hati kami yg pertama, buah cinta hati yg kami tggu2 setelah hampir 2 thn melayari bahtera perkahwinan, lahirnya dia kami sambut dgn penuh kesyukuran dan kegembiraan tiada kata2 nak gambarkn betapa bahagia dan gembiranya menatap sang putri lahir ke dunia ini, darah daging kami yg tiada gantinya dgn apa2 ssekalipon di dunia ini...Allahuakbar, sempurna sudah hidup aku dan abg setelah lahirnya sang putri kami ni, pelangkap suka duka kami di dunia dan di akhirat. 

Saat kelahiran di tuggu oleh semua org2 tersayang di sekeliling aku baik kelurga aku mhupon keluarga abg, masing2 x sabar menunggu lahir dia ( saat itu kami sendri x tahu akan hadirnya sang Putri or sang putra coz we dont know either boy or girl when i was in pregnancy ). We all x kisah boy or girl as long my bb sihat walafiat. By the time my pregnancy yg akhir2 doc was informed me the my BB was 'songsang +senget ' so aku x dpt nak bersalin normal , so i hv to go by ceaser for the 1st time... that time hanya Allah jer yg tau... Yg indahnyer time pregnant kat PNA aku ckit pon x der alahan n mengidam satu benda pon start dr awal spai ke akhir, kekadang terasa mcm aku x pregnant jer.. bkn apa coz org lain kalut dok story mory bagai depa alahan itu ini na nak mkn itu ini...but aku...kosong ...kosong ...hahhaa... spai kan abg pon pelik tgk aku x der rs apa n dia sbuk menya aku saban hari saban waktu klu nak mkn apa2 dia vollenteer  akan cuba dptkn..but itu semua x der. 

So cabaran time mengandung aku x der then Allah gantikn aku bersalin cara ceaser... adilkan!!!
At last aku selamat gak bersalin...dlm separa sedar nerves nak tahu what kind of bb aku dpt its Boy or Girl!!! 
Tarraa....
  







See all d'pic's budak chomel aku ni...rasa cam nak gigit2 ajekan ..he3..gigit geram jer tau..
BUT now kisah my PNA bila dia makin besar nampak sikap dia buat semua org dlm umah pening kepala.. makin menjadi2 nakal dia esp..suka sakat adik dia giler2..apa yg adik dia buat semua nak ditirunyer dr A-Z ... benda2 cegini buat rumah aku huru hara dengar suara melalak si adik kena sakat kat kakak. semua benda kakak nak buat dlu baik sal mkn , sal dlm bilik air, sal pakaian all serba serbi la..x tau dah aku nak ckp apa..

Cam pg td dlm bilik air hari2 pesan suh kejut kakak dlu but bila aku kejut x der makna nyer dia nak bangun dlu...haa..tgk aku kejutkn adik berdezup dia bangun n masuk bilik air, bila dlm bilik air dia leh sambung tdo atas toliet bowl, aku segah dia buat dont know..tgk klu adik dia masuk lacu jer pegang wayar air x bg adik dia guna..adik nak guna toilet x bg ..so bising sekejap bilik air..aku suh adik mandi dlu then trus menonon tolak adik x bg mandi pastu dgn selamba dia berdiri cam patung bwh air..bukan nya nak mandi btul2, bila adik nak ambik turn mandi kakak marah2 suh tggu  so masalahnyer dia x bergerak2 dr bwh air sambil mata pejam, pastu time adik nak gosok gigi trus dirampasnyer ubat gigi adik, air paip ditup x kasi kat adik so adik dah melalak kesejukan..pastu camner aku x angin dgn kakak... camner bole bertukar jd singa pepagi buta.. suh adik mandi dlm bilik air aku pon kakak x kasi katanya takut mandi sorang2 suh adik jd penungu x bergaji pd kakak.. kakak ingat dia sapa leh arah adik spai tahap gitu...amboi bole besar kepala klu dibiarkan.




haa..tgk pic ni salah satu asalnyer aku dok mkn cendul pas terawih kat umah, pastu aku offer kat kakak dlu then mentah2 kakak cakap dia x makan, bila aku panggil adik n adik dtg nak makan laju jer kakak dtg rampas nak mkn jugak.... terkulat2 adik menunggu turn dia nak merasa...geram kan ada jer benda nak kecoh kat umah hari2...

P/s : Nampaknyer aku kena gigih amalkn doa2 yg baik2 utk anak aku yg sorang ni.. x mo la ia berterusan sapai dia besar... 
Ya Allah lembutkan la hati Putri sulung ku PNA ini sebagaimana kau lembutkan hati selembut adiknyer...PSZ. Amin


No comments: