INGIN MELIHAT PERUBAHAN...JADILAH PERUBAHAN YANG KITA INGINKAN.



*Kejayaan hari ini dan esok bermula dari langkah pertama, mulakan sesusatu yang kita suka bukan terpaksa*




Tuesday, October 18, 2011

Another 2 months

Ku renung ku ingat ku hitung...hari demi hari berlalu..kini October pon dah melangkau pertengahan..cepat sungguh masa brlalu waktu kini. Apa yg pasti perjalan harus diteruskan masa berlalu tanpa menunggu kita..

Kini dlm perjalanan hidup aku, ku lihat usia anak2 ku makin meningkat dan sudah pasti tanggungjawab kami sebagai ibubapa pun turut meningkat...hermm..yg pasti segala yg terbaik utk mereka baik di dunia mahupon di akhirat.

Dan sekarang aku mula menekankan didikan agama pd mereka tentang membaca Muqadam dr usia 4 tahun aku perkenalkan pd mereka dan seblum ini ibadah puasa..alhamdulillah arina berjaya berpuasa hampir 24 hr keseluruhan bulan Ramadhan thn ini..alangkah gembiranya kami melihat kesungguhan dia jujur berpuasa..w/pon nak dikira ni thn pertama bg nyer..dan adik lak seusia 4 tahun ada inisiatif nak berpuasa bila tgk kakaknyer gigih berpuasa..kami menyokong niat adik nak berpuasa w/pon itu bukan desakan namun dr kemahuannya sendri.

Dan terbaru kami didik anak2 untuk bersolat pula..


Mula2 agak liat jugak dia nie nak follow but bila2 hari aku bg ceramah/nasihat ckit2 dia org tahu gak akan kepentingan kita mendirikan solat sebagai orang Islam dan sebagai hamba ALLAH..




Bila lihat anak2 mula dengar dan patuh arahan kita alangkah sejuknyer hati..klu branak 10 pon sanggup rsnyer..kami berjemaah bersama2 waktu Magrib/Isyak..mula2 2 waktu ini dlu yg kita tekankan sambil ajarkn mereka bacaan2 dlm solat. Alhamdulillah dpat kami berjemaah dlm bilik tdo kami, dlu masa dok umah appartment ingat lagi..suasana tempat nak solat agak terhad, aku nak berjemaah dgn abg pun agak sempit dan x selesa.. dr dlu pasang angan2 suatu hr nanti aku nak cr rumah yg bilik tdo agak luas dan selesa utk kami anak branak nak solat jemaah..selagi x jumpa ciri2 bilik yg aku nak aku x kan beli..dan sekarang Syukur sgt2 Allah perkenan DOA aku utk memiliki apa yg aku impikan ..haa..kini hari ini kami 4 beranak sungguh selesa solat berjemaah dlm bilik yg luas/selesa siap pasang Aircond g bg sejuk..



Aku target 2 bulan lg masa utk aku train Arina tentang solat..harap nx year by 7 yrs old dia dah bole solat 5 waktu tanpa tinggal..Insyaallah.

p/s: hr ni anak2 ada rehearsal for concert kat prescott hotel, so tis Sunday Concert tahunan anak2..hermm byk gak duit kami habis for pakaian anak2 utk concert ni..camner ler rupa baju bajan anak2 ni..Tunggu dan lihat jer la nanti..:)

No comments: