INGIN MELIHAT PERUBAHAN...JADILAH PERUBAHAN YANG KITA INGINKAN.



*Kejayaan hari ini dan esok bermula dari langkah pertama, mulakan sesusatu yang kita suka bukan terpaksa*




Monday, August 1, 2011

1 Ramadhan

Allhamdulillah..masih diberi kesempatan utk aku & keluarga menyambut Ramadhan al-mubarak. Mohon diberi kekuatan utk aku menjalani ibadah ini hingga ke hujung Ramadhan.

Tahun ini aku berkesempatan menyambut Ramadhan di rumah baru..rumah idaman kami (pejam celik dah 4 bulan)..Syukur ke Hadrat Illahi di atas rezeki yang dilimpahi ke atas kami sekeluarga.. seperti tahun2 seblumnya..aku bangun seawal 5 pg bg persiapan sahur utk abg&arina..oppss..tahun ni..1st time aku cuba nak didik arina utk berpuasa, skrg dia sudah 6thn so amat sesuai utk mengajar dia ke arah yg lebih diredhai.. Alhamdulillah masa kejutkan dia nak sahur dia x byk meragam,hermmm ...apa x nyer mlm seblum tdo bayk kali aku remind that dia kena sahur (dlm erti kata lain bangun mkn ) coz esok seharian x boleh mkn or minum...

Sempena nak menyambut Ramadhan kali nie ..aku berjaya membuat Rendang ayam dgn jayanye..hingga mendapat pujian dr anak2 & abg..x tau la pulak kali ni anak2 suka mkn rendang sampaikan telur dadar kegemaran dia org pon x luak..hermm..x pela mkn la jika suka..puas hati masak kalau masakan kita licin..x membazir...

pic bwh ni..resepi ayam gak..suka gak dia makan..resepi 'ayam madu sticky'..walla

No comments: