INGIN MELIHAT PERUBAHAN...JADILAH PERUBAHAN YANG KITA INGINKAN.



*Kejayaan hari ini dan esok bermula dari langkah pertama, mulakan sesusatu yang kita suka bukan terpaksa*




Thursday, January 15, 2015

Ada Geram dlm Hati..

Assalamualaikum..

Pgi ni entah naper ttba perasaan geram dtg dlm diri.. geram ket seseorg yg pandai berjanji x pandai nak penuhi janji...

Aku pon geram gak kat diri.. mudah laks percaya kat 'dia' ni... tpikan niat aku memang ikhlas terdetik nak tolong bila dgr suaranya merayu2 and promise giler2 nak pinjam kejap jer... tup2 bila masa berlalu.. diam seribu bahasa, dah masuk 3 bulan aku laks dok msge2 tanya khabar then bila tanya ckp nak bayar 1-2 hari tup2 x der pong. Pembohong jugak minah nie.. haa.. mula la aku nak kata jahat kat dia sbb geram punya pasal. Ingat lgi time dia nak aku terkocoh2 skip kerja nak buat transaction on9 tup2 x lepas trasaction dia tggu nak draw ptg masih x clear kat bank.. call lagi minta suh transfer lg skali via cash deposit...lagi sekali hati ku yg cepat lembut & kesian kat org ni redah jem cari bank -cash deposit.. ingat skali x nak tp jauh dr sudut hati ckp buat la..kesian la.. klu kita kesian kat org nanti Allah balas berganda2 nanti... tp memang betul ada la rezeki aku pastu.

Tp hari ini bukan semalam... ku pegang janji manis dia ckap nak pinjam sekejap dlm 2-3 dah skrg 3 bulan u.... tambah pulaks skrg bulan buka sekolah, ada keperluan nak pakai, ermmm... entah la, klu mcm ni sekali jer aku bole tolng ...hoho... serik you...

Ermmm...dgn kata lain aku bukan jenis yg berkira, sapa nak pinjam aku kasi , seribu kali pon aku kasi, janji bayar janji cakap naper x bole byar at least kita tahu keadaan, x bole byr penuh bayr partial ckit2 lama2 habis laa... aku x paham btul dgn sikap manusia cegini... lepas tu komplain itu ini, susah sana susah sini, sedangkan dlm diri x cermin apa salah kita... dah terang2 dalam Al-Quran klu kita berhutang dgn seseorng sila bayar dgn apa cara sekali pon walaupon kita jadi papa sekali pon... dlm diri perasaan kelapangan hanya kita yg paham.

Alhamdulillah.. moga Allah memberi hidayat pd insan2 yg sebegini.. sayang menyangi sesama insan. Kita hormat perasaan org ...Insyaallah org hormat perasaan kita. :-)

So pagi ni lg skali aku WA minah nie... tup2 buat crita laki sakit pulak habis duit p brubat padahal kerja all medical company byr la. Bole tanya balik ai nak urgent ke x...ooooiii makcik urgent x urgent bayarlah yer.. itu bukan urusan u nak tahu urgent ke tak.. apa u sorang jer tahu urgent huh !!!

So end up dia lg skali promise nak bank in ptg ni ckit huhu.. bole la dr x der kan. Balance tu Allahualam..katanya lg tggu duit kutu hjg bln ni pulaks... bluweekkkk ttba...huh

P/s: sekadar luahan perasaan di sini pada dia yg x hormatkan perjanjian lidah yg x bertulang nie..










No comments: