INGIN MELIHAT PERUBAHAN...JADILAH PERUBAHAN YANG KITA INGINKAN.



*Kejayaan hari ini dan esok bermula dari langkah pertama, mulakan sesusatu yang kita suka bukan terpaksa*




Monday, June 20, 2011

Im not in good MOOD k

Mlm td tiba2 aku jd garang mcm singa....erggggg..entah kenapa???

Yg pasti abg la suspek utama...iyerrr sapa lg yg ada kat umah..
Al-kisahnya..aku geram ckit kat my darling ARR nie..diakan klu dah mengadap PC bukan reti nak tgk sekeliling umah especially tang anak2 ngah main..yg aku angin sangat time magrib p bukak main 'poker' bukan nak panggil anak mengaji Quran..aku gak yg dok menjerit panggil anak2 naik atas suh mengaji. Nasib anak dengar kata..tau takut kat mak diorg nie... bila trun bwh aikk..bukan main lg syok layan poker. leh sabar lg aku..so episod masak2 memasak bermula..memang rutin aku ler tiap2 hari masuk dapur ..payah nak rasa makan kedai, laki x mo and x suko nak wat camner..layan ler permintaan laki tersayang nie..haii..bukan sehari 2 kahwin dah masuk 8 thn dah weii..

Part last yg buat MOOD aku pecah jd singa bila Syifa menangis ckap kakak pijak dada dia..aduii tu yg buat aku menjerit naik hantu kat abg, mana x nyer dr dapur ada gak aku dok bising2 kat anak jgn over2 main tu kan nanti nangis, rupanyer btul. Abg syok layan diri dlm dunia poker dia..anak dah menangis dok sebelah dok ngadu sakit2 dia bole sengih2 kat lappy..eee..mau aku baling jer ikan goreng atas lappy dia tus..hari2 dok main games tu x reti jemu btul..mentang2 la MC panjang suka hati dok layan games fav. dio. X kesian ker kat bini terkejar2 sana sini buat kerja...umi bukan robot tau.. siap masak trus aku anak branak makan, panggil abg mkn sibuk nak habiskan games dlu..aah lantak la..nak makan ceduk sendri..x kuasa nak manja2 lebih. Sekali skala geram tau dgn habit abg nie..susah nak mkn nasihat btul suh brhenti main poker.. last2 aku bantai tdo x tggu abg pon. entah apa yg dia buat kat bwh, anak2 aku paksa tdo awal, kul 10 dah wajib tdo x mo dgr2 suara or cakap2 bagai..

P/s: sebtulnyer aku x lalu mkn mlm td ckit jer aku jamah coz geram tahap gaban ngan abg ni, so aku plan nak bangun sahur..nak start puasa ganti..masih blum ganti g puasa tahun lepas. Total 7 hr oo..byk gak tu..insyaallah nak habiskan cepat b4 masuk Ramadhan. So aku niat siap2, utk puasa hr ni..kot2 x terbangun2.

Alhamdulillah ..1st day puasa ganti hr ni..dah terbayang nak masak apa ptg ni.. ;)

No comments: