INGIN MELIHAT PERUBAHAN...JADILAH PERUBAHAN YANG KITA INGINKAN.



*Kejayaan hari ini dan esok bermula dari langkah pertama, mulakan sesusatu yang kita suka bukan terpaksa*




Monday, November 21, 2011

Sekiranya ku tahu...

Selalunya ia bermula dr leher then naik ke atas , kekadang ia menyerang sebelah kiri..kekadang ia menyerang sebelah kanan aduiii sakitnyer terasa sesangat, trus ku rembat krim/ubat panas utk hilangkan rs sakit..hermm sakit berkurang ckit but rs panas & pedih membakar kulit la pulak, perit ketika itu boleh cover sakit kat leher /kepala..apala penyebab aku selalu kena begini, mula tercari2 sebab musabab;
1. dikala aku kluar waktu tghri w/o sun glases
2. x cukup tidur asyik dok menguap2 jer..
3.bila time nak uzur x kira awal, tgh dan akhir..ooo..time ni..boleh muntah belahak sakitnyer..bila dah muntah, sakit belakang pula yg menjengak masa tu hanya ALLAH saja yg tahu betapa sakitnya belakang aku ni..pernah aku tanya doktor kenapa ia bole belaku then aku dpt jawapannya..itu semua kesan ubat epidural yg aku terima masa nak melahirkan anak..Ya Allah!!!
4. Terkini aku takut utk makan sebarangan, faktor pemakanan juga buat aku akan mengalami sakit kepala , yg pasti bila aku makan budu ker, daging ker, kambing ker.. tu semua aku kena standby ubat cepat2 if x nak rs sakit yg berpanjangan..
5.Say NO pd Nescafe...fav. minuman aku ni pon leh jd penyebab pd sakit kepala
6.Segala jenis asam2 pon x bole makan


Bila dah kerap sangat aku rs sebegini, 2 doktor i p check up..then the result aku ada darah tinggi..Masaallah...risau nyer. Bila confirm dah ada darah tggi doc advice jaga pemakanan, bykkan exercise then jgn tension2..hermm..camner nak buat semua tu??? Tolonggggggggggggggggggggggggggg


P/s: malam tadi masakkan 'Soto Jawa' 1st time buat, bahan2 aku dah siap2 suh abang belikan kat kedai..balik berdezup masuk dapur sediakan bahan2. Allhamdulillah menjadi hasil request anak2 yg x mo mkn nasi..especially syifa.

No comments: