INGIN MELIHAT PERUBAHAN...JADILAH PERUBAHAN YANG KITA INGINKAN.



*Kejayaan hari ini dan esok bermula dari langkah pertama, mulakan sesusatu yang kita suka bukan terpaksa*




Friday, January 1, 2010

Tahun 2010


Salam semua.Ada tengok berita semalam..Ekonomi dunia semakin pulih. Nak tak Nak..kita sebagai hamba rakyat kena bekerja kuat untuk tamping hidup keluarga…

Belum panas thn 2010…kita sudah dpt berita gembira..Ya kenaikan harga gula 20 sen…sket je tub g mereke2 yang kaya..tp macam mana golongan sederhana macam kita.Minyak pun akan naik jugak.Jadi Sudah kan anda bersedia untuk menghadapi kenaikan harga barang dan makanan?

Betul tak kalau saya kata macam tiada nikmat dgn gaji beribu-ribu kena habiskan untuk bayar liability. Nak menyimpan pun masih terkial2…tgh bulan korek utk tampung mana yg masih tak cukup. Itu pengalaman saya sendiri bbrp bln lepas.Setahun belum tentu ada RM10k dlm simpanan.

Anda mungkin lebih baik dari saya!!

InsayAllah…tahun ni saya lebih bersedia untuk menghadapi masalah kewangan ini. Walaupun harga barang naik, pendapatan saya tetap naik sama. Syukur kepada Allah kerana membuka peluang untuk saya menjalankan bisnes ini. Dari tidak tahu apa2..belajar dan terus belajar dan dari situ bermulanya kejayaan demi kejayaan.Kecil pada org lain tp bg saya kejayaan yg belum pernah sy rasa.usaha sendiri tu..siapa nak bg RM1k sehari..ni asyik dapat hjg2 bulan saje.

Walaupun ramai yang tidak percaya, tp bg saya bisnes ini permulaan yang baik untuk mejadi bebas wang. Sebetulnya…apa-apa yang kita usahakan…memang akan Berjaya.

Semangat 2010 ini untuk mencapai asset 1 Juta.wahh…macam x logic, itu x musatahil. Sehari RM1k, kumpul2 untuk beli property pulak. Cukuplah tahun ni dapat beli 2 biji condo/aprtm cash dan sewakan RM2k, sebulan dan rm4k. free2 masuk poket..

Barulah terbuka minda bila berkawan dgn mereka yang Berjaya ni. Itulah kelebihannya. Sebelum ni hanya tahu buat keja rutin saje.bagun pagi pi keja..dikulikan (bukan jadi bos lagi)..balik then urus hal2 keluarga dan esk bermula rutin yang sama.Terasa rugi sebab tak mulakan dari dulu. Kalu tak dalam lama aku Kaya bersenang lenang. Hehe..

Mojoriti kita sekarang terpaksa kerja utk dapatkan WANG.Mmg stress hari-hari kena kerja untuk mengkayakan orang lain.Jadi buatlah sesuatu yang kita suka!!!

Oklah..boleh sambung lain kali..byk lagi yang mahu dicoretkan pengalaman semalam 2 bln dalam bisnes Unstopplable ni. Segala boleh dicapai dengan satu perkataan Nak atau YA.


No comments: