INGIN MELIHAT PERUBAHAN...JADILAH PERUBAHAN YANG KITA INGINKAN.



*Kejayaan hari ini dan esok bermula dari langkah pertama, mulakan sesusatu yang kita suka bukan terpaksa*




Tuesday, October 22, 2013

Selamat menyambut AidilAdha & Tahniah & Takziah utk adikku ley & Ayu

Assalamualaikum wbr...

Seminggu berlalu for Hari Raya Haji 2013, so tis year aku amik potion korban..Alhamdulillah... Allah berikan rezeki yg lebih thn ni so dapatla buat ibadah korban :))))

Blue team di pagi raya... nak bergambar ngan anak2 dah x tau kemana, depa dah jumpa kazen2 n dah klaur jalan umah toksu sebelah umah tokma...ermm x dpt nak bergambar 1 family..kui...kui...
So tis yr only 3 family yg balik kg beraya ngan ma/wan , wic is aku, cik ja & ayah ngoh saje..
Ayah long (penang) , ayah jey ( br kijo) n paksu ley (ciksu nak bersalin) x balik
 So +- dah lupa dah brapa bahagian yg dah aku buat utk seekor lembu tp x per la... asal ada kemampuan n keiginan bersedekah akan aku laksanakn sebanyak mungkin ...insyaallah

 Org kampung aku kiranya empunya lembu, kita org panggil paksu kob. Haa...klu nak lembu bole cari dia, coz dia banyak bela lembu2 kat kg aku. Time kenduri adik aku raya tempoh ahri pon my mom bli ngan dia sekor.. sempoikn paksu kob.


Ini dia 1/7 bahagian sedekah daging korban aku di pagi raya thn ni... 
Pak su nu (pakcik ku) org kuat yg tolong mengerjakan termasuk my hubby and adik bradik2 yg lain... dpt merasa daging korban semuanya kan.


Ni aku kerah my girl n anak sedara tgk sembelih lembu, nak bg pemahaman kat depa erti raya korban...
But my dother x tahan lama merengek nak balik umah, mcm2 alasan haus la, nyamuk la, letih la, panas la... anak KL katakan mana selesa sgt dgn keadaan dlm kebun suh tahan lama ckit melalak2 x nak stay so kena la umi dia mengalah balik awal siap jer urusan jual beli n sembelih...trus aku angkut my gegirl also anak buah balik umah. x dptla turut serta nak tgk org sian daging...


Selesai sudah ibadah korban ai thn ni...Alhamdulillah


Dalam kemeriahan Hari Raya Korban, family aku dlm debaran menunggu kelahiran bb kembar - anak adik bongsu aku... namun dah suratan takdir sorang bby girl meninggal dlm perut n bb boy alhamdulillah selamat... suka dan duka mewarnai mood raya kami seluruh keluarga kali ni..


Day 3 - kami (aku, cik ja & cik ct)  sama2 p melawat cik su & bb boy kat HKL..alhamdulillah sihat bb boy putis gebus cam mak/ayah dia...

Ya Allah best nyer ada BB kan...masih adakah rezeki utk aku timang bb ya Allah... semuanya dlm rahsia ALLAH and qhada n qadar aku &abang di muka bumi ini...

 Anak sedara yg ke-11 & cucu ke-13 bg tok ma & tak wan 
NIK MUHAMMAD MUHAIMIN BIN NIK MOHD JAZLAN
2.7KG
16.10.2014
HKL

Insyaallah ...tahun depan bln 1 dpt timang lg sorang anak sedara 



No comments: